Ismerje meg a B1-vitamint közelebbről!

588
HOZZÁSZÓLÁS:

A B1-vitamin vízben oldódó vitamin.

Miben található B1-vitamin?b1-vitamin-6

Természetes forrásai az élesztő, hántolatlan rizs, korpás búza, zabliszt, húskészítmények, hüvelyesek családjába tartozó növények (bab, borsó), máj, barna kenyér.

A gabonacsírákban is jelentős mennyiségű B1-vitamin található.

A B1-vitamin felfedezése

A B1-vitamin az elsőként felfedezett tagja e vegyületcsoportnak. Funk állította e
és mivel a beriberi nevű idegrendszeri betegség hatásos ellenszerének bizonyult, aneurinnak nevezte el.

Miután felderítették a szerkezetét új nevet kapott, amely immáron a felépítésére utal. Mivel ként és nitrogént egyaránt tartalmaz, tiaminnak nevezték el.

Milyen létfontosságú feladatai vannak?

A B1-vitamin – mint a vízoldékony vitaminok általában – könnyen szívódik fel és ürül ki a szervezetből.

Legjellemzőbb hiánybetegsége a beriberi elsősorban Kelet-Ázsiában fordult elő. Tünetei közt szerepelnek: izombénulás, vérzészavarok, keringési elégtelenségek, pszichotikus elváltozások.

A B1-vitamin mérsékelt hiányában néhány hét után emocionális zavarokat, étvágytalanságot, félelemérzést, az aktivitás csökkenését figyelték meg.

Ennél súlyosabb panaszokat okoz a vitamin fokozottabb hiánya. Két-három hónap elmúltával testsúlyveszteség, gyengeségérzet, és komoly idegrendszeri rendellenességek jelentkeznek.

Mindezen tüneteket rendkívül gyorsan megszünteti viszonylag nagy adag B1-vitamin szervezetbe juttatása.

Hiánybetegséget okozhat a csökkent bevitel, a bélbaktériumok fokozott B1-vitamin bontási készsége és a túlzott alkoholfogyasztás.

Túladagolása ritkán fordul elő, hiszen a szervezetből könnyen kiürül. Óriási adagja okozza a hipervitaminőzisra jellemző tüneteket, szédülést, remegést, értágulatot és egyéb keringési változásokat.

A szervezet számára túlzott B1-vitamin mennyiség károsíthatja a pajzsmirigyet és az inzulintermelést.

Mennyi B1-vitaminra van szükségünk?

Felnőtt ember napi B1-vitamin szükséglete 1-2 mg.

Ez természetesen korral, nemmel és táplálkozási szokásokkal is változik.

Ha táplálékunkban sok a szénhidrát, úgy megnő a B1-vitamin felvételének igénye. Ha azonban sok zsírt fogyasztunk, akkor kevesebb is elegendő belőle.

A B1-vitamin rendkívül könnyen elbomlik hő hatására, ezért ajánlatos főzés helyett inkább párolni a vitamintartalmú növényeket.

A szervezetből való távozását feltételezhetően elősegítik a vizelethajtók és az acetil-szalicilsav tartalmú fájdalomcsillapítók.

588
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]