Amit tudnia kell a kobaltról és hatásairól

A kobalt a B12 vitaminnal együtt lehetővé teszi a vörösvérsejtek termelődését, az egészséges idegműködést.

Mint a B12-vitamin összetevője a kobalt létfontosságú nyomelem.

Forrása minden friss leveles zöldség, a hús a máj, a tej, az osztriga és egyéb kagylók.

Hogy milyen mennyiségű kobalt kerül a szervezetünkbe, az a talaj s ennél fogva az élelmiszerek kobalttartalmától függ. Többnyire nem szenvedünk hiányt belőle, bár a vegetáriánusok körében más lehet a hkobaltelyzet.

További feladatai

A B12-vitaminnal együtt

  • védelmet nyújt a vészes vérszegénység ellen,
  • részt vesz a DNS és a kolin szintézisében.

Hiányának tünetei

  • Kimondottan kobalthiány-tünetek nincsenek, de mivel a B12-vitaminba épül be, elégtelen bevitele vérszegénységhez vezethet.

Adagolása

  • Önállóan mint kiegészítő ritkán fordul elő, de a kombinált vitamin- és ásványianyag-pótló készítmények tartalmazzák.
  • Nincs meghatározott érték a napi fogyasztásra; a táplálékkal 8 mcg-os felvétel javasolt.

Toxicitása

  • Gyógyászati célú alkalmazásakor 30 mg-os dózis fölött jelentkeztek mellékhatások, köztük golyva, pajzsmirigy-alulműködés és szívbénulás.
loading...

    Kérjük mondja el véleményét!

    Az email címet nem tesszük közzé!